Böcker, böcker..

Jag har precis satt mig i soffan efter ett lyckat träningspass, ett glas bubbelvatten på bordet och en film redo att avnjutas. Det var meningen att jag skulle gett mig ut på power walk/jogging på morgonen - innan jag försvann till frisören - men så blev det inte då väckarklockan tyckte att jag kunde sova en timme extra.


Jag och kompisen I fixade håret ihop; hon är på tjejkväll nu och gjorde sig fin medan jag mest var trött på mitt trista och alltför långa hår (det gick plötsligt att sätta upp i hästsvans igen, skandal!).
Så jag valde att klippa av en bra bit och göra det ljust med blonda slingor. Det är riktigt kort i nacken och jag älskar det. Det ska erkännas att det är något av en chock när jag ser min spegelbild - jag är blondin! - men jag vänjer mig snart.


De senaste månaderna har varit en sann läsperiod. Jag är uppe i cirka 60 böcker på sex månader. Hur hinner jag läsa så mycket? Jag gör inget annat, är svaret. 
Halva lönen läggs undan för framtida planer/mål/drömmar, CSN får en bit av kakan, bensin är inte billigt och ja, sedan finns inte så mycket kvar när man endast jobbar halvtid.


Sista veckan i maj tar jag dock över redigeringen och detta hoppas jag leder till extra klirr i kassan. Det kommer att betyda fler timmar och chefen har sagt ja till ersättning.

Så böcker är min stora hobby just nu. Har kommit en bra bit in i fantasy och jag gillar alla underliga världar, karaktärer och magi. Det tilltalar min lite vilda fantasi.
I serien "Beautiful Creatures" har jag kvar fjärde och sista boken, "The Mortal Instruments" har inte kommit ut med nästa bok än (planerad utgivning september 2014), en av Trudi Canavans serier har jag "The High Lord" kvar, sedan är det "Clockwork Princess" kvar att läsa i "The Infernal Devices."







Kommentarer

Populära inlägg